Angrerett ved forbrukerkjøp
Alle forbrukerkjøp hos Treningspartner.no er regulert av Angrerettloven. Vi ønsker at du skal være fornøyd, men angrer du på kjøpet kan du returnere varen til oss. Vi ønsker at dette skal gå så raskt og smidig som mulig og ber deg derfor ta godt vare på originalemballasjen som fulgte med produktet. Angrerettskjema sendes deg i e-post sammen med din ordrebekreftelse. I tillegg kan du laste ned angrerettskjema her.
Her er de viktgste punktene i Angrerettloven:
- Angreretten krever at du fremmer krav om angrerett til selger innen 14 dager etter at varen er mottatt. Faller denne dagen på en helligdag, forlenges fristen til neste virkedag.
- Angreretten krever at kjøper betaler returfrakt til selger (jfr Angrerettloven § 8, punkt i) Dersom varen ikke kan sendes med normal post, som tredemøller og store vektapparater, anbefaler vi Posten.no for informasjon om retur av store pakker. Dersom kjøper uttrykkelig velger en annen type returfrakt enn dette, er dette en kostnad som bæres av kunde (jfr. Angrerettloven § 24).
- Angreretten gir selger adgang til å kreve kompensasjon om produktet er forringet som følge av bruk utover det som kreves for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon (Jfr Angrerettloven § 25).
- Angreretten betinger at kjøper gir selger medling innen 14 dager etter at produktet er mottatt (jfr. Angrerettloven §21). Kjøper skal uten ugrunnet opphold, og senest 14 dager etter at melding om angrerett er gitt, sende produktet tilbake til selger (jfr. Angrerettloven § 25).
- Angreretten gjelder kun forbrukerkjøp. Er kjøper næringdrivende eller kjøper inn på vegne av en bedrift, gjelder ikke angreretten (jfr Angrerettloven § 1).
Hvordan angerer jeg etter at varen er sendt, men ikke mottatt?
Angrer du kjøpet etter at vi har sendt varen, men ikke ennå har mottatt produktet. Send oss en e-post til salg@treningspartner.no.
Du trenger ikke foreta deg noe i forhold til å hente bakken hos Posten eller motta varen fra bring.
Når du mottar bekreftelse fra oss på at angreretten er benyttet vil vi refunderer kjøpsbeløpet i sin helhet kredittkortet du har benyttet, eller sletter din betaling med Klarna og vipps i henhold til hvordan dette er bestilt og eller betalt så står Klarna for tilbakeføring/avbrytelse av kjøp som er gjennomført hos seg, i Vipps vil det ofte komme tilbake på konto som en del av en avbrutt reservasjon. Sending og returfrakt vil bli belastet.
Hvordan angrer jeg etter at varen er mottatt?
Angrer du kjøpet etter at du har mottatt produktet, tar du kontakt på e-post på salg@treningspartner.no og opplyser om at du angrer kjøpet, husk å oppgi ordrenummer.
Senest innen 14 dager etter at melding er gitt til oss om bruk av angreretten, sender du produktet til oss.
Logg inn på Treningspartner.no på Mine sider og velg Mine ordre. Du finner full oversikt over alle dine bestillinger hos Treningspartner og du kan skrive ut angrerettskjema, som skal følge returen til Treningspartner AS.
Pakker som er mottatt via Posten skal returneres til vår postadresse:
Mylna Sport AS avd. Treningspartner
Returavdelingen
Betongveien 12
3302 Hokksund
Store produkter som er sendt med Bring, dvs produkter med vekt over 35 kg, skal returneres til vår postadresse:
Mylna Sport AS avd. Treningspartner
Returavdelingen
Betongveien 12
3302 Hokksund
Senest 14 dager etter at produktet er mottatt av oss og blitt besiktiget for eventuelle skader eller mangler, vil vi tilbakeføre kjøpsbeløpet til ditt kredittkort eller slette din avtale om faktura eller delbetaling hos Klarna.
Er produktets verdi forringet som følge av bruk utover det som kreves for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon, vil vi kunne kreve kompensasjon for dette.
Juridisk navn:
Treningspartner AS, org nr. 990 702 961 MVA